Bart en Mathijs en het Toffe 'Tussenmaandje' - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart Holthuizen - WaarBenJij.nu Bart en Mathijs en het Toffe 'Tussenmaandje' - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart Holthuizen - WaarBenJij.nu

Bart en Mathijs en het Toffe 'Tussenmaandje'

Door: bartenmathijs

Blijf op de hoogte en volg Bart

08 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Hier zijn we weer! Aangezien we nu 3 maanden weg zijn en daarmee bijna op de helft van onze reis en dat dit het laatste weekend na 6 weken in Melbourne is, leek het ons een fraai moment om weer eens iets van ons te laten horen.
De afgelopen maand was een soort van overbrug maandje om daarna weer door te kunnen. De auto moest, net zoals de surfboards, verkocht worden en het allerbelangrijkste; er moest geld verdiend worden. Een maand geleden had Mathijs immers nog maar 1200 dollar op zijn bankrekening. Dat lijkt nog wel te overzien maar als je er uit van gaat dat we op dat moment nog 4 maanden hadden en je zo'n 1500 dollar per maand verbrast, wordt het duidelijk dat een baantje misschien niet verkeerd zou zijn.
Gelukkig was dat baantje gauw gevonden. Waar we in ons vorige verslag nog dachten dat we fietskoeriers zouden worden voor een bank, bleek het meer een ordinaire krantenjongen baan.'s Ochtends vroeg werden we opgepikt op een rotonde ergens in Melbourne, in een bestelbusje dat helemaal vol stond met kranten en welke bestuurd werd door een maffe, altijd vrolijke en zingende Indiër, die zo in een comedy film kon met zijn belachelijke gebroken en accentrijke Engels. Al onze 'collega's waren Franse backpackers, die alleen baantjes kunnen krijgen waarin we ze weinig met mensen hoeven te communiceren, aangezien hun Engels ook niet echt om over naar huis te schrijven is.
Het was dan ook een heerlijk schouwspel als de Indische Viral de Fransen met handen en voeten moest uitleggen wat hun wijk was en tussen welke grenzen ze krantjes moesten beuken.
Vijf weken lang hebben we 4/5 dagen per week gemiddeld zo'n 1800 krantjes of folders per dag in de Melbournse brievenbussen geknald.
Aan de ene kant geen heel uitdagend baantje, aan de andere kant was het buiten, meestal in de zon, ipod in, niemand die aan je kop zeurt en zo'n 100-140 dollar in 6 uur verdienen, waarover we, door een ietwat vreemde constructie, geen cent belasting hoeven te betalen. Al met al een prima baantje.
Onze lovely lady Venus, hebben we, ondanks al haar mankementen, voor de zelfde prijs weten te verkopen als waarvoor we haar gekocht hebben.
We zijn blij dat we van haar af zijn, want de laatste weken was ze een beetje een blok aan ons been, toch zijn we ontzettend blij dat we 'r gekocht hebben.
Al de mooie plekken waar ze ons, meestal sierlijk, heen droeg, het geluid van de brullende motor als Bart met gaspedaal speelde.
De nachten in woonwijken, aan zee en op de mooiste gratis campings, maar bovenal de enorme vrijheid die ze ons gaf; raampjes open, muziek aan, surfboards achterin en alles op ons eigen tempo, zonder haast en zonder sleur.
Toch gold zowel voor de auto als voor de surfboards dat dit het juiste moment was om ze van de hand te doen. Voor de boards hebben we zelfs meer gevangen dan we ervoor betaald hebben, dus dat hebben we goed gedaan.

Ondanks het baantje hadden we een heleboel vrije tijd. En Melbourne is een goede stad om voor een langere tijd te zitten. In de laatste weken hebben we tal van gratis festivalletjes bezocht, hebben we een stamkroeg gevonden waar we zo'n 5 dagen per week te vinden zijn om een potje te poolen en wat biertjes te drinken.

Een maand geleden leek het erop dat we uit elkaar moesten. Puur en alleen door de financiën. Mathijs zou misschien meteen naar Azië gaan omdat het daar zoveel goedkoper is terwijl Bart nog een deel van de oostkust wil doen en nog naar Nieuw Zeeland wil. Op dit moment is de geldsituatie echter weer zoveel rooskleuriger dat de kans groot is dat we alles samen kunnen blijven doen.
Dit is in ieder geval ons laatste weekend in Melbourne.
Deze week vliegen we naar Cairns, samen met Mark Keukens. Een vriend van school, die net in Australië is aangekomen. Mathijs en Mark kende elkaar nog niet, maar het klikte meteen goed.
Als 3 blonde musketiers vliegen we dus naar Cairns, helemaal in het noorden aan de ooskust, waar het klimaat tropisch is en de feesten goed schijnen te zijn. Vanaf daar zakken we langs de kust naar beneden om Whitsundays en Frazier Island te gaan doen. Bekijk even voor de leukheid foto's van Whitsundays op internet. Het paradijs op aarde wacht op ons.

Melbourne was gaaf, een hele toffe stad om een tijdje in te werken en te leven, nu hebben we echter genoeg gewerkt om weer door te kunnen.
Het worden weer mooie weken met zijn 3en. We houden jullie op de hoogte van de avonturen die we gaan beleven en de mooie plekken die we gaan zien. We hebben genoten van de reacties de vorige keer. Dus voelt u zich allen vrij om weer wat neer te zetten onder dit verhaal, dat weer langer is geworden dan de bedoeling was ook al hebben maar de helft van wat we wilden genoemd.
Een goed teken denken we. Het leven is hier dan ook gewoon goed en we proberen ons zoveel mogelijk te blijven realiseren waar we mee bezig zijn en dat we moeten genieten van elk moment. Tot nu toe gaat dat erg goed.
We hopen dat jullie in Nederland ook genieten en dat jullie een beetje genieten van onze verhalen.
Cheers en tot de volgende keer.
Bart en Mathijs

• 08 Maart 2012 - 08:44

Yvonne:

ik was iets te snel met mijn mailtje vanmorgen.....
    mooi verhaal mannen, geniet !!!
    xxxxyvonnexxxx

• 08 Maart 2012 - 09:10

Tommy:

Erg vet boys, klinkt enorm cool allemaal! Geniet van de whitsundays en frzier!

• 08 Maart 2012 - 13:45

Ghanima:

Klinkt leuk toppertjes, veel plezier. XXX

• 08 Maart 2012 - 15:33

Rozj Khorshid:

Hahaha prachtig! Dat was gewoon Mr. Koothrapali :p! Goed geregeld man, had ook niets anders verwacht van zo'n zakenmannetje ;)! Ik heb wat foto's bekeken, jullie gaan inderdaad de hemel betreden jongens, have fun :D!

Cheers mates!

• 08 Maart 2012 - 15:34

Loek:

Wilde je juist vandaag een bericht sturen waar het volgende verslag bleef.
    Klinkt zoals elke keer weer heel gaaf en jaloersmakend heren. Veel plezier met Kitchens!

• 08 Maart 2012 - 21:25

Astrid:

Hee....boys
    Heerlijk om te lezen,goed gedaan met werk!Leuk dat jullie samen verder kunnen.Als ik dat zo lees missen jullie de stroopwafels en hutspot nog niet.De boerenkool is ook lekker hoor na dat Heerlijke :( hollandse weer,duhhhu....Er was bijna een 11 stedentocht, een hoop mensen hebben lekker geschaatst.
    Door jullie genieten we een beetje mee. Veel plezier in paradijs. xxx

• 09 Maart 2012 - 05:06

Mark:

HAAAKKKIIII HALL!

• 09 Maart 2012 - 09:47

Long N:

Mooie verhalen jongens! Geniet nog van de laatste maanden! Zal vast en zeker gebeuren..

• 09 Maart 2012 - 11:28

Max:

Klinkt goed mannen! ben blij om te horen dat de financien op orde zijn. Veel plezier in Cairns!

• 10 Maart 2012 - 19:07

De Buurtjes:

Hai Bartje en de rest!!!!!

Harstikke leuk, je persoonlijke mailtje terug aan ons. Waren we blij door verrast.......Zijn zowieso trots op zo,n stoere buurjongen, die zich aardig red daar aan de andere kant van de wereld, met zo,n baantje (fietse deed je in eimeren ook al goed/veel, dus dat moest wel lukken. Zwaaide je daar ook naar aardige buur,meisjes,???. Hier missen we dat wel, al doet Roel het ook erg leuk......Gaan ervan uit dat jullie (graag fotootje van mark) nog fantastische maaanden gaan beleven daar. Take care, be ware...liefs uit good old EIMEREN

• 11 Maart 2012 - 19:15

Oma En Opa :

Hallo Bart,
    We denken veel aan jou, en wensen jou een hele veilige reis, We wensen een hele veilige terug reis in Nederland, en nog heel veel plezier en geniet van het leven