Bart en Mathijs in het Magistrale Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart Holthuizen - WaarBenJij.nu Bart en Mathijs in het Magistrale Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart Holthuizen - WaarBenJij.nu

Bart en Mathijs in het Magistrale Melbourne

Door: bartenmathijs

Blijf op de hoogte en volg Bart

31 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Vanuit de openbare bibliotheek in Melbourne, die zowel gratis internet als verkoeling tegen het warme weer biedt, volgt onze derde ' Australische update'. Tijdens het vorige schrijven bevonden we ons net boven Syndey na een geweldige New Year's Eve.
Vanaf de tweede dag van de eerste maand in het nieuwe jaar zijn we zuidwaarts getrokken, met als voorlopige bestemming Melbourne, de stad die hier bekend staat om haar kunstenaars, pubs vol met live muziek en warm weer. Dat klonk weer als muziek in onze oren. Reden tot haasten was er echter niet waardoor we een week over het stuk tussen Sydney en Melbourne hebben gedaan.
De eerste paar dagen reisden we met twee Nederlandse vrouwen, die vrij goed waren in het vinden van de juiste route, iets waar wij nog wel aan kunnen werken, de mooiste stekkies wisten te vinden en aardig konden koken. Bovendien waren ze ook nog gezellig, dus dat waren relaxte dagen. Na een paar dagen hadden we het echter wel gezien en gingen we weer alleen door.
Na nog een paar fraaie tussenstops, waaronder het pittoreske plaatsje dat niet voor niets Walhalla heette en die naam volledig waarmaakte, bereikten we Melbourne.
Een futuristische stad, die ondanks haar 3,8 miljoen inwoners en enorme gebouwen iets warms en gemoedelijks uistraalt. Niets voor niets gekozen tot most liveable city of 2011.
We hebben zo'n 10 dagen gespendeerd hier, waarin we een boel toffe dingen gedaan hebben. We hingen vaak met een 26 jarige Amsterdammer, die we liefkozend opa noemden.
Ook spraken we veel af met twee Duitse vrouwen, waarmee we naar een openlucht full moon cinema gingen. Een enorm scherm in The Royal Botanic Garden met de skyline op de achtergrond. Ook stapten we gezamenlijk en zagen in den nacht verdwaalde pinguins op het strand.
Bij de plaatselijke Aziatische kapper, die flink haar best deed, omdat we 'r hadden wijs gemaakt dat Mathijs een beroemd acteur in Europa was, werden onze lange blonde lokken vervangen voor een kortgeknipt koppie.
Een van de vetste dingen in Melbourne was de dag dat we naar the Australian Open gingen, we hadden een kaartje voor de hele dag en zagen een boel vette partijen voorbij komen.
Eigenlijk was het plan om meteen werk te zoeken in Melbourne, maar door onze iets te laidback lazy leefwijze, besloten we de jobhunt uit te stellen door eerst de Great Ocean Road te gaan doen. Een 280 km lange weg, die zich langs de kust en door regenwouden naar het westen kronkelt. Met de zon op ons bol, geen enkele haast en chille muziek was het goed vertoeven. Waar de golven hoog genoeg waren, zetten we onze Venus langs de kant van de weg, pakten onze boards en doken de oceaan in om wat te surfen.
Van de ene fraaie stek hopten we naar de volgende nog fraaiere stek.
We hadden geen connectie op onze telefoon, wat het gevoel even weg te zijn van de 'beschaving' alleen maar versterkte.
Op de terugweg spraken we weer af met de Duitse dames, die een campervan hadden gehuurd. Met hen hebben we nog twee dagen op het strand gelegen, de 'Wooli geklaumd' en op fraaie stekjes overnacht.
Na deze twee chille dagen namen we afscheid van de Frauleinen die doorgingen naar Adelaide, terwijl wij terug gingen richting Melbourne om dan toch maar eens een inkomen proberen te gaan genereren.
We hebben als eenmalig 'baantje' anderhalf uur dozen versjouwd voor 100 dollar, waarna ook nog een gratis maal en onderdak in een leegstaand huis volgde. Dat was zo gek nog niet.
Op onze slippers, korte broek en ongeschoren gezichten zijn we vervolgens een paar wineries ingesloft om te vragen of ze werk hadden. De meest chique van allemaal heeft tot onze verbazing gister gebeld dat we daar aan de slag kunnen, nadeel is wel dat dat zo'n 50 km buiten Melbourne ligt, terwijl we juist in het centrum willen zitten en dan misschien ook een eigen appartementje voor een maand willen huren.
We kunnen waarschijnlijk als soort van fietskoerier voor een bank aan de slag. Dat lijkt ons zo slecht nog niet, muziek in, lekker weer en een beetje dwars door Melbourne biken.
Het wordt in iedergeval hoog tijd dat we gauw beginnen want het spaarvarkentje van de heer van Poll raakt aardig leeg.
We gaan het zien, Melbourne is echt een gave stad, afgelopen nacht hebben we nog op Federations Square, het hart van de stad, de finale van de Australian Open gekeken, een thriller pot die tot 2 uur 's nachts voortduurde. Onaangenaam was het niet, aangezien het rond een uur of 10 nog steeds 30 dertig graden was.
Het computeruur is bijna voorbij, dus we gaan er weer een einde aan breien.
We maken veel te veel mee om het zo even gauw neer te pennen, maar we hopen dat we een fraaie impressie hebben kunnen geven.
We zouden het gaaf vinden als jullie even een reactie droppen. Iets groots, iets kleins. Size doesn't matter in dit geval..
Alle liefde vanuit Melbourne!
Cheers,
Bart en Mathijs

• 31 Januari 2012 - 04:13

Tommy:

Enorm vet verhaal boys, ook erg leuk geschreven!

Ik ben 25 by the way. :P

Maak er wat moois van en hou me op de hoogte!

• 31 Januari 2012 - 05:39

Daphne:

Erg leuk om telkens te lezen, Geniet ervan daar! Liefs, je nichtje.

• 31 Januari 2012 - 06:43

Yvonne:

leuk !
    xxxx

• 31 Januari 2012 - 10:47

Mark Krullen:

Lijkt me super gaaf om te doen Bart, echt super jaloers en nog veel heel plezier/succes man!

• 31 Januari 2012 - 12:08

Lynn:

toch maar die langverwachte reactie he, haha! Maar super guys, ben echt rete jaloers! hoop jullie snel weer op skype te zien, liefs!!!

• 31 Januari 2012 - 13:23

Max:

Blij om te horen dat het koppie weer kort is geknipt en het klinkt ontzettend hard wat jullie allemaal meemaken!
    hoor binnenkort weer van jullie!

• 31 Januari 2012 - 17:19

Jan Dirk:

Weer een mooi verhaal, graag gelezen vanuit een warm India

• 31 Januari 2012 - 17:29

Eva:

Leuk......
    Veel liefs Eva xx

• 31 Januari 2012 - 17:32

Ome Hans :

Super leuk verhaal, fijn dat jullie het zo naar je zin hebt, lekker genieten van de andere kant van de wereld, de natuur cultuur en frauleinen. Dat werken verdient wel goed en snel, maar ik begrijp dat het ook weer snel opgaat maar daar geniet je dan ook weer van.
    Dus niet te veel werken want dat kan je hele leven nog.

Nog een fijne tijd samen groeten uit Westervoort Nederland
    Hans

• 31 Januari 2012 - 17:33

Astrid:

Ohhhh..... lijkt me zo leuk en heerlijk die zon en warmte....
    Hier is het zooo koud, friesland -10 gevoelstemperatuur -30.
    Donderdag wordt het -16.
    Nee niet lachen hierom jongens.
    have fun
    liefs Astrid xx

• 31 Januari 2012 - 18:33

Anita:

hoi Bart en Mathijs

Wat een leuk verhaal. Wat kun jij toch leuk schrijven, Bart.
    Het is hier vreselijk koud dus ik benijd jullie enorm. Goed als jullie werk hebben gevonden.

Veel liefs van het thuisfront,

Anita

• 31 Januari 2012 - 20:31

Tijmen:

ai het gaat wel goed daar duss!!!
    mooi ouwe, veel plezier daar nog ma zal wel goed komen!!
    xx

• 31 Januari 2012 - 21:39

Ellen Joosten:

He surfboys,
    Ik lees niets over de 12 apostelen. Zijn ze door erosie verdwenen of hebben jullie er tussen door gesurfd?
    Gaaf hoor allemaal. Ik kom net uit Bali, ook een erg leuke bestemming nog voor jullie, maar eerst even nog wat geld verdienen begrijp ik.
    Luego, Ellen

• 31 Januari 2012 - 21:50

Sam:

goed voor elkaar jongens ik weet niet of jullie op de hoogte waren maar vitesse nec is 0-1 geworden!
    ik hoor snel weer van jullie en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.
    rustig (hou hem in de broek)

• 01 Februari 2012 - 10:52

De Buurtjes:

FEYENOORD-ajax 4-2. Deze is speciaal voor Bart, van zijn lieftallige buurmeisjes. Was ook nog es dik verdiend!!!!!!.
    Zo nu ff over jullie verhaal, hartstikke leuk, wij hebben nog gekeken of we jullie op de tribune zagen bij t tennis. Maar geen close-up van jullie(ook maar beter).Hoef niet te zeggen geniet ze, doen jullie fantastisch.....en zien er naar uit je weer te zien in het altijd bruisende Eimeren. have fun. liefs en xxx Petra,Marlies en Jos.

• 02 Februari 2012 - 05:56

Bart En Mathijs:

Dank allen,
    Wij vinden het leuk om te lezen dat jullie het leuk vinden om te lezen wat wij schrijven...
    Blijf vooral reageren en tot de volgende keer.
    Cheers!

• 02 Februari 2012 - 11:53

Stijn:

Klink echt super vhet kerels,
    Ben wel jaloers! Wat zijn de volgende plannen?

Veel plezier en DOE gekke dingen!

Hoi

• 02 Februari 2012 - 15:11

Trainert:

Hoi Brutus, wat een avontuur! Heeeel wat anders dan op en neer naar Huissen!
    Leuke verslagen ook. We volgen jullie.

• 02 Februari 2012 - 17:14

Barmani:

Lekker bezig lees ik! Supercool, take care you guys, I miss you!
    Xx

• 24 Februari 2012 - 11:08

Rozj Khorshid:

Yoooo matties!

Die fraaie impressie is zeker gelukt! Ik word na elk verslag gelezen te hebben steeds jaloerser :p! En wat vet dat jullie naar de Australian Open zijn geweest, echt geweldig. Ik hoop dat jullie nu een mooi baantje hebben gevonden ;)! Nog een prachtige tijd toegewenst jongens!! Cheers mates :D

• 28 Februari 2012 - 08:41

Hendrieke:

Héér-lijk

• 01 Maart 2012 - 05:49

Trainert:

Bart, al lang niets meer gehoord/gelezen van je. Ik hoop dat jullie je weredbaan gevonn hebben en hiervan lekker kunnen feesten!